Sunday, March 31, 2013

Hamilelik 19. hafta

Bu hafta 2 adet konu başlığımız var. Biri her hamilenin 18-22. haftasında gitmesi gereken detaylı ultrason ve diğeri ise kafamda uçuşan bebek partisi fikirleri.

Detaylı Ultrason:
Kendi doktorumun ve etrafımdaki insanların da önerisi tek bir isim etrafında toplanıyor. Prof. Atıl Yüksel. 'Aman ondan başkasına gitme, ondaki göz kimsede yok, uzmanlığı dillere destan' fakat bir sorunumuz var o da: randevu. O kadar dolu, o kadar yoğun ki öyle kafana estiği gibi randevu alıp, elini kolunu sallaya sallaya gitmene imkan yok. Ben 29 Marttaki randevumu taa Ocak ayında almıştım mesela. Hatta ne gerek var diye düşünüp arkadaşımın zorlamaları ile Ocak ayında randevu almak için aradım ki.. alabildiğim randevu 29 Mart, saat 18.30. Muayenehanesi Teşvikiye semtinde. O günde şansımıza o kadar yağmur yağıyor ve öyle bir soğuk var ki, trafik olmasın diye erkenden dökülüverdik yola. Sandığımızın aksine 5.30'da oradaydık. Ne var canım girer otururuz elbette rahat bir bekleme salonu vardır dedik ve içeri girdik. Hemşire daha bizi karşılar karşılamaz 'kusura bakmayın 1 saat gecikme ile ancak alabilecek sizi' dedi. Gerçekten de 7.30'da içeriye çağrıldık.
Randevu yaklaşık 40 dakika sürüyor. İsmi detaylı ultrason. Tam adı Obstetrik Ultrasonografi.
Öyle kendi doktor randevumuzda girdiğimiz ultrasonlara benzemiyor zira bebeğin düzgün bir görüntüsünü bile görmedik zaten. Doktorumuz elinde bir checklist ile içeri giriyor. Öyle bir checklist ki sonu gelmiyor, ya da gelene kadar sana soğuk terler döktürüyor. Böbrekleri, midesi, safrası, ayak parmakları, ayak tabanı, kol kemikleri, burun delikleri, omurgası, kalp kapakçıkları, kalp damarları, beyni, beyinciği, beyin damarları didik didik inceleniyor, ölçümler yapılıyor. Doktor listeye tik attırdıkça 'Oh' diyorsunuz 'çok şükür'. Doktorumuzun görüntüyü dondurup yaklaştırıp ölçtüğü yerlerde biz önce boş boş ekrana bakıyoruz, sonra açıklaması geliyor, anlıyoruz. Bu arada bebeğimiz bütün ultrason boyunca mışıl mışıl uyudu. Doktorumuzda rahat rahat ölçtü biçti.
Ultrason sonrası bizi odasına alıp birazda sohbet ediyor. İstatistiklerden, down sendromu olasılıklarından bahsediyor. (Malum bizi de hamileliğimin ilk haftalarında CMV virüsü sebebi ile endişelendirmişlerdi.) Riskli bir gebelik geçirmediğim kanısına varan doktorumuz hepimizin içine su serpiyor, benim, eşimin, telefonda bekleyen ailelerimizin..
Gidecek olanlara bir ön bilgi, bu muayene nin ücreti 600 TL - fatura alıp sigorta şirketinize faks çekip, ücreti talep edebiliyorsunuz-. 2 ay önce giden arkadaşım amnisentez & ultrason ve amnio sıvısı labratuar testlerine toplam 2400TL ödemiş ve hemen sigortasına fatura etmiş. Aklınızda bulunsun.
Psikolojik olarak çok yorucu bir süreç olmasından dolayı eve gelip hemen bir banyo yapıp yatağa kıvrılıyorum. Yoğun bir ağırlık vardı belki de üzerimde.. Geçti...


Veeee Baby Shower fikirleri....

Haydi biraz da işin eğlenceli kısmını yazalım. Yıllardır 'hayatta yapmam, ne gerek var' dediğim bebek partisini yapmaya karar verdim. Aklıma okuldaki yabancı arkadaşlarımdan biri girdi.
'Niye yapmıyorsun? Biz sana süpriz yaparız olmaz öyle partisiz' demesiyle baktım illaki bir şey düzenlenecek, madem insanlar benim için yapacak en iyisi onlara yük olmayayım da kendim yapayım dedim. Gerçi yabancılarda bir arkadaşının sana süpriz yapması adettenmiş, bizde ki gibi organizasyonunu kendin yaptığın bir bebek partisi fikrine şaşırdılar hatta. Bizde de sektör yine almış başını yürümüş, elimi neye atsam muazzam bir para akışı ve gelişmiş bir sektörle karşılaşıyorum.
İlk önce kafamda tarihe karar veriyorum. Sanırım 25 Mayıs olacak. Daha sonra çalıştığım okulun içindeki mezunlar restoranına gidiyorum, Bizim Tepe'ye. Oradan da brunch, kahvaltı teklifleri alıyorum, bahçeyi inceliyorum, insanların oturacakları sandalye çeşitlerini gösteriyorlar. Herşey uygun gibi gözüküyor.
Sıra geldi organizasyon'a karar vermeye. Bir iki yerden teklifler alıyorum, resimlerini inceliyorum, facebookta, instagramda koydukları bebek partisi temalarına bakıyorum.
Bu arada 3 arkadaşımı seferber ettim. Biri saolsun çook uzaklardan Kanada'dan tema fikirleri veriyor, diğeri burada organizasyoncu arkadaşından resimler talep ediyor, randevuları alıyor. Eşimin bir arkadaşı  bebek partim için logo bile tasarlamayı teklif etti. Sonra bu logoyu posterlere, bannerlara, tabak çanaklara her yere bastırıyorsunuz tabiki. Ortaya bir fikir attım ki meğer herkes dünden razıymış yardıma :) Davetli listemi oturdum yazdım. Başlamak bitirmenin yarısıdır derler ya işte öyle hissediyorum şuan.
En başta kendim 'ay ne büyük görgüsüzlüükk, yazık bebeğe nazar değer' gibi cümle kurarken her seferinde kendimle çelişirken buluyorum kendimi. Bu parti planlamasını düşündükçe bana bir mutluluk ve huzur doluyor. Sanırım dikkatimi bir sürü gereksiz şeyden alıp böyle güzel bir şeye verdiğim için olsa gerek. Cuma günü saçma sapana birşeye çok üzülmüştüm mesela, hemen ipad'imi elime aldım google görsellere 'baby shower ideas, baby shower pictures' gibi şeyler yazdım. Birden bambaşka bir dünya karşıladı beni. Beğendiğim resimleri kaydettim, dosyaladım. Çook eğlenceliydi.
Hatta şimdiden 'ne giyerim?' 'kafama ne takarım?' gibi şeyleri düşündükçe oyalanıyorum. Bir hamilenin boş dünyası işte. Zaman geliyor insan hiç bir şey okumak, yazmak, çizmek istemiyor. İşte öyle bir moddayım. Bu hafta bahar tatilimizin keyfini sürüyorum. Haftaya okula döndüğümüzde okulların kapanmasına daha 11 hafta kalmış olmasını düşünmek yerine kendimi Kaş/ Kalkan civarlarında bir deniz kenarında tatlı bir esinti ile uzanmış yatarken hayal etmek istiyorum.

Hazır tatile girmişken, hatta ve hatta anne-bebek mağzası Joker güzel indirimlere girmişken bebeğin alışverişini halledeyim dedim. Beni bilenler bilir asla son dakikaya bırakmam işlerimi, karnım henüz büyümeden, hantallaşıp ağırlaşmadan bu puset, biberon ıvır zıvır işlerini halledeyim dedim.
Çocuk odası içinde fikir almak için bir kaç mağaza gezmeye başladık.. Heyecanlarımızı paylaşmaya haftaya devam ederiz, şimdilik sevgiyle kalın...
irem..








1 comment:

  1. Merhaba, Mutsuz ve Doyumsuz Bayanlar Adana ve çevresinde yaşayan, Reel birliktelik düşünen, Gizlilik ve Güven İçerisinde İlişki Arayan Seks'te Sınır Tanımayan ve Ne İstediğini Bilen Doyumsuz Bayanların Mesajını Bekliyorumm
    0545 352 25 52 Özele Açık ! Skype™: Dost_erkek01 Whatsapp var

    Merhaba, Evli Çiftler Eşi için Büyük ve Kalın Düşünenler.. ( Fotoğraf ispatlı ) Eşinizin Mutluluğuna Engel Olmayın 0545 352 25 52 Özele Açık! Whatsapp Var Skype™: Dost_erkek01 Not:Tek Erkeqim.. Deneyimim var.

    Merhaba, Grup seks fante*zisini gerçekleştirme düşüncesinde olan Kararlı Samimi Paylaşıma Açık Gizliliğe Önem Verenler

    * Evli Çiftlere 3.TEK ERKEĞİM!

    * Kocasının yanında bir başka tene dokunma arzusu olan

    * Tost olmayı arzulayan bayanlar

    * Karısı gözlerinin önünde başka bir tene dokunurken aldığı hazzı görmek isteyenler beyler

    * Sizi tanıyan sizin hassasiyetinizi bilen gizliliğe önem veren deneyimli güvenilir sırdaş samimi dost olarak tanışmak isteyenler

    * 0545 352 25 52 Özele Açık ! Skype™: Dost_erkek01 Whatsapp var

    ReplyDelete