Monday, March 4, 2013

Hamilelik 15. Hafta


Ah bir izleyebilsem içimde neler olup bittiğini. Bir hareketlilik bir eylem havası, metro inşaatı kazıyorlar sanki göbeğimde. Ara sıra iç organlarıma giren garip sancılar, birileri itina ile sıkıştırıp kendine yer açmaya çalışıyor hala. Birde nefes darlığı yaşıyorum ek semptom olarak, ders anlatırken sonu gelmeyen bir cümle ile birlikte derin derin nefes alma ihtiyacı geliyor çoğu zaman. Hele yarım saatte bir koşturduğum tuvaletler yok mu? Artık uzman oldum dersten çaktırmadan nasıl sıvışılır, ve hiç tuvalete gitmemiş gibi nasıl geri derse girilir konusunda.
Baby center'a bakılırsa bizimkisi bir elma kadar olmuş bile, parmağını emmeye başlamış, dışarıdaki uğultuları duyuyormuş. Gözlerini henüz açmamış olsa bile göbeğime bir fener ile ışık tutarsam rahatsız olurmuş. Tabi ben böyle bilgileri sesli okudukça, muzurluğu hat safhada olan eşim eline feneri alıp geliyor. Baby center olmasa ne yapardım bilmiyorum, insanlar yıllarca göbeklerinin içinde ne olduğunu bilip bilmeden yaşamışlar, ne ultrason ne kan testi. Cinsiyet öğrenme ise tamamen tahmin yoluyla veya bir takım batıl inançlar sayesinde mümkünmüş. Karnın sivrilirse erkek, yayılırsa kız; tatlı yersen erkek ekşi yersen kız gibi inançlar. İnternette insanların bloglarını okuyorum da tam tersi çıkanlarda olmuş. Geçen gün çok yakın bir dostum bana oturmaya geldi, kendisi de 8 aylık hamile olması münasebetiyle tek muhabbetimiz 'bebek, doğum vs..'  Konu cinsiyet tahminine gelince üzerimde bir deney yapmak üzere fırladı ayağa. Malzemeler bir ip ve bir yüzük. İpi yukarıdan karnıma doğru salladığında daire çizerse kız, ileri geri giderse erkek olurmuş. Test ettik kız çıktı, ne kadarı doğru bilinmez. Birde şu bıçağa veya makasa oturma muhabbeti var. Ne yapsın insanlar ultrason mu varmış bundan 30 sene önce. Arkadaşlarım çeşitli cinsiyet tahminlerinde buluna dursunlar, ben tam 16 haftalık olmadan gitmek istemiyorum, yanlış görülür sonra mazallah aportta alışveriş yapmak için bekleyen aile bireylerini şaşırtmayalım iyice. 
5-6 gün daha sabırla beklersek, artık karnımda debelenip duran elma armut gibi garip isimler taktığımız yavruyu 'kızım, oğlum...' diye sevebileceğiz.
Gelelim kilo durumuna. 'Hamileyimm yehhuuu, yemek serbest' gibi bir inanca istesemde sahip olmamı engelleyecek mide bulantılarım sayesinde ilk 3 ayımda kilo kaybetmiştim. 3.5 aylık olmama rağmen henüz bir kilo artışı yaşamadım. Bu aylarda çoktan 3-4 kilo almış olan arkadaşlarıma bakınca kendimi bir 3-4 kilocuk şanslı hissediyorum açıkçası. Bir gün düzgün yemek yemişsem, ertesi gün hiçbir şey yiyemeyebiliyorum örneğin. Ne yazıkki günde 4 porsiyon kalsiyum alın, bol et yiyin, sebze yiyin gibi hamile diyetlerine hala uyamıyorum. Yavaş yavaş o da olacak umarım..Şimdilik 15 haftanın özeti bu. 
Gittikçe saklanamayan göbeğim ile ben 16. haftaya hazırız :) 
İrem 

1 comment:

  1. Merhaba, Mutsuz ve Doyumsuz Bayanlar Adana ve çevresinde yaşayan, Reel birliktelik düşünen, Gizlilik ve Güven İçerisinde İlişki Arayan Seks'te Sınır Tanımayan ve Ne İstediğini Bilen Doyumsuz Bayanların Mesajını Bekliyorumm
    0545 352 25 52 Özele Açık ! Skype™: Dost_erkek01 Whatsapp var

    Merhaba, Evli Çiftler Eşi için Büyük ve Kalın Düşünenler.. ( Fotoğraf ispatlı ) Eşinizin Mutluluğuna Engel Olmayın 0545 352 25 52 Özele Açık! Whatsapp Var Skype™: Dost_erkek01 Not:Tek Erkeqim.. Deneyimim var.

    Merhaba, Grup seks fante*zisini gerçekleştirme düşüncesinde olan Kararlı Samimi Paylaşıma Açık Gizliliğe Önem Verenler

    * Evli Çiftlere 3.TEK ERKEĞİM!

    * Kocasının yanında bir başka tene dokunma arzusu olan

    * Tost olmayı arzulayan bayanlar

    * Karısı gözlerinin önünde başka bir tene dokunurken aldığı hazzı görmek isteyenler beyler

    * Sizi tanıyan sizin hassasiyetinizi bilen gizliliğe önem veren deneyimli güvenilir sırdaş samimi dost olarak tanışmak isteyenler

    * 0545 352 25 52 Özele Açık ! Skype™: Dost_erkek01 Whatsapp var

    ReplyDelete