Monday, March 18, 2013

Hamilelik 17. Hafta

Eveett artık cinsiyeti de öğrendiğimize alışverişe başlayabiliriz.. Hazır indirimleri de ucundan yakalamışken mavi ciciler alıyoruz. Belki cahilce alışveriş yapıyoruz, bebeğin boyunu kilosunu bilmeden kafamıza göre 'haydi bunu 3 aylık alalım bunu 6 aylık' diyerekten giriştik işe. Amaç motivasyon olsun, bunları giyeceği günleri hayal edip hevesle bekleyelim.
Geçen gün sohbet ettiğim birisi 'dünya tersine döndü' diyordu. Herkes erkek bebek müjdesi ister, şimdi bir kız modasıdır gidiyor. Erkek bebeğe üzülünür müymüş hiç, bebek bebek işte. Biraz az süslemişssin ne farkeder. Haklı vallahi..

Bebek alışverişi
Cumartesi gününü annemle bebek kıyafetleri alışverişine verdikten sonra pazar günümüzü de puset, mama sandalyesi, alt açma minderi, banyo gibi ıvır zıvırları gezme kararı aldık.
Stokke puset
Tabiki ilk istikamet Joker. http://www.joker.com.tr/ Aklımda puset markaları uçuşuyor, kulaktan dolma bilgilerle gidiyorum. Bu tek elle kapanıyor, bu ana kucağı aynı zamanda oto koltuğu oluyor gibi ön araştırmamı yaptıktan sonra gidip inceliyoruz yerinde. Kapıdan girene kadar gözüm insanların pusetlerinde. Yanımdan geçen bir annenin pusetine o kadar derin bakmışım ki durup ' bir sorunuz varsa yardımcı olabilirim.' demez mi. Ben kusura bakmayın dedikçe, beni teselli ediyor 'merak etme ben bunu seçene kadar çoook anne durdurdum'. Hemen ayak üstü biraz puset-chat yapıyoruz. Güzel dilekler ile vedalaşıyoruz. Puset gezmelerimiz sonucu güzel bir modelde karar kılıyoruz. Kafamızda bir çok işe yarar bilgi ile mağazadan ayrılıyoruz.
Bir kaç yer daha gezmekte fayda var tabi, bunun için tam 4.5 ayımız var hem.
Bu işler kolay değil. Kullananlara bilenlere sormak lazım. Örneğin yanımızda her daim taşıyacağımız bebek çantası. Bir arkadaşım ısrarla bir marka (Petunia Pickle) öneriyor. Nedenini sorduğumda 'anlatsam anlamazsın görmen lazım' diyerekten bir video paylaşıyor. Çanta öyle şekilden şekile giriyor ki.. bir bakıyorsun alt açma minderine dönüşüyor, alışveriş merkezleri gibi bazı yerlerde alt açma sıkıntılı olabiliyormuş mesela. Asla aklıma gelmemişti her gezdiğimiz yerde ihtiyaç duyacağımız ilk şeyin bir bez değiştirme odası olduğu.
Deneyimli annelere sormakta bu yüzden fayda var.
Nasıl bir sektörün içine girdim bende şoktayım. Biberonlar, süt pompaları, oyuncaklar .. Hepsinin bir pazarı ve deli gibi bir rekabeti var. Diş kaşıyıcıyı bizden alın çünkü yüzde 100 organik kauçuktan tutun, organik pamuk tulumlara kadar insanların akıllarını çelmek için müthiş güçlü bir pazar var. İnsanında elinde en değerli varlığı söz konusu olunca tüm bunlara ister istemez kanıyor sanırım. Mother Care, Gap, Zara gibi mağzaların çocuk bölümlerini gezdikten sonra bir de Beymen Kids'e bakalım diyoruz.
Gucci'nin Dior'un bebek patikleri, uyku tulumlarını görseniz tam bir çılgınlık. Gucci bebek patikleri 450 TL. Bebeğin onu sadece 2-3 ay giyebileceğini düşündüğümüzde, oranlarsak, haydi hiç ayağından çıkarmadı diyelim , o zaman 70-80 kez giymiş olabiliyor. Değer mi? Siz karar verin. Sağlam bir pazar var dedim ya, buna takım tulumlar, pusetler, bebek çantaları, kanguru taşıyıcılarda cabası.





Hamilelikte vitamin kullanımı: Elevit ve Omega 3:
Meşhur hamile vitaminini artık bilmeyen yok. Elevit: her derde deva. Grip oldun, Elevit. Hamile kaldığımı öğrendiğim hafta bilen arkadaşlarım 'hemen vakit kaybetmeden başla' demişlerdi. Doktorum ise çekimserdi. Biraz araştırma yapınca Amerika'da doktorların farklı görüş bildirdiklerini, hatta bu konuda görüş ayrılığına düştüklerini okumuştum. Tamam isterseniz almayın- Ama eğer Doktor Mehmet Öz'ün ki gibi bir beslenme yapısına sahipseniz. Her gün protein, sebze, kalsiyum, ceviz, fındık fıstık yiyemiyorsanız, kesinlikle Elevit. İçindeki bileşimlere bakınca her gün o miktarda folik asiti, kalsiyumu ve bilimum gerekli vitaminleri doğal besinlerden alabiliyor olmak mucize. Hele birde benim gibi mide bulantılarınız doruk yapmışsa..
Hamileliğim boyunca en iyi şekilde beslendiğim söylenemez. İnanın hamilelikten önce daha düzenli besleniyordum. Organik sebzelerimi, sütümü, yoğurdumu yiyordum. Mide bulantıları ve tiksintiler başlayınca mecbur kestim yemeyi.
Bir diğer konu da balık.
Hamilelikte haftada en az 2 kez balık yemek şart. Özellikle de kuzeyden gelen yağlı, omega 3lü balıklar. Somon bunlardan biri. Hiç sorunum olmaz diye düşünüyordum zira somon en sevdiğim balık.
Ne yazıkki hamilelikle birlikte balığa karşı da bir reaksiyon oluştu. Her yediğimde çıkarır oldum.
2 kez 3 kez 5 kez.. Acaba balık mı bayattı, ağır mı geldi derken baktım olmayacak, her yediğimde rahatsızlanıyorum. Bende doktorumun tavsiyesi ile Omega 3 takviyesi olarak EFA- S1200 almaya başladım.

Kilolardan ne haber?
Hayatım boyunca en korktuğum şeydi hamileyken deli gibi kilo alacağımı düşünmek. Şans mıdır, Allah dualarımı mı kabul etti dersiniz 4.5 aylık hamile olmama rağmen hala 100 gram bile almadım.
Yehhhuuuu.... Daha ne isterim. Her gün tartılıyorum artış yok. Daha müthiş bir haber olamaz benim için.

Bebiş neler yapıyor? Yoksa biri beni tekmeliyor mu? 
Henüz uçan tekmelere, yumruklara başlamadık ama günde 1-2 kez kıpır kıpır oynuyor, hissediyorum.
Hatta geçen gün arkadaşımla telefonda konuşurken tam isim seçip seçmediğimi sormuştu, bende 4 isim arasında gidip geldiğimizi söyledim, isimleri sayarken bir tanesinde kıpırdamaya başladı. Acaba o ismi mi sevdi dersiniz?
Haydi isimleri sizinle de paylaşayım.
Benim yıllardır gönlümden geçen Derin. Eşimin çok karizmatik bulduğu Demir. Annemin benim ismimle uyumlu olduğunu düşündüğü (ve bebeğin oynadığı) Kerem ve ailecek beğenip ama kararsız kaldığımız Eren.
Kararsızlık kötü şey, bakalım zamanla hangi isimde karar kılacağız.

Şimdilik bu kadar; takipte kalın..:)
İrem


1 comment:

  1. Merhaba, Mutsuz ve Doyumsuz Bayanlar Adana ve çevresinde yaşayan, Reel birliktelik düşünen, Gizlilik ve Güven İçerisinde İlişki Arayan Seks'te Sınır Tanımayan ve Ne İstediğini Bilen Doyumsuz Bayanların Mesajını Bekliyorumm
    0545 352 25 52 Özele Açık ! Skype™: Dost_erkek01 Whatsapp var

    Merhaba, Evli Çiftler Eşi için Büyük ve Kalın Düşünenler.. ( Fotoğraf ispatlı ) Eşinizin Mutluluğuna Engel Olmayın 0545 352 25 52 Özele Açık! Whatsapp Var Skype™: Dost_erkek01 Not:Tek Erkeqim.. Deneyimim var.

    Merhaba, Grup seks fante*zisini gerçekleştirme düşüncesinde olan Kararlı Samimi Paylaşıma Açık Gizliliğe Önem Verenler

    * Evli Çiftlere 3.TEK ERKEĞİM!

    * Kocasının yanında bir başka tene dokunma arzusu olan

    * Tost olmayı arzulayan bayanlar

    * Karısı gözlerinin önünde başka bir tene dokunurken aldığı hazzı görmek isteyenler beyler

    * Sizi tanıyan sizin hassasiyetinizi bilen gizliliğe önem veren deneyimli güvenilir sırdaş samimi dost olarak tanışmak isteyenler

    * 0545 352 25 52 Özele Açık ! Skype™: Dost_erkek01 Whatsapp var

    ReplyDelete