Friday, July 5, 2013

Hamilelik 30. Hafta


Lovely Cookies by Etel 
Konumuz: Baby Shower
Baby Shower nedir? Ne değildir?
Baby Shower bir Türk adeti değildir, hatta Türkiye'deki yaygın bir inanışa göre 7 aydan önce bebeğe alışveriş yapmak, hazırlık yapmak uğursuzluktur. Baby Shower Amerika'da çok yaygın bir şekilde uygulanır. Shower türkçede 'duş' anlamına gelir. Bu organizasyonun amacı da hamileliğin 5., 7. veya 8. ayında annenin felekten bir gün çalması, doğum öncesi anneye moral olması için duş misali hediye yağdırılması amacı ile yapılmaktadır. Farklı kültürlerde 'bez kesme' töreni olarakta bilinir.
Popüler kültür ile birlikte Türkiye'de de yaygın olarak yapılmaya başlanmıştır. Bir çok organizasyon şirketi bu işi temalı partilere döndürmüş ve şahane konsept partiler organize etmektedir.
Hamileliğimin öncesinde ve başında baby shower'a tamamen karşı olan ben, Amerikan okulunda çalışmamın sonucu Amerikalı arkadaşlarımdan tarafından ikna edilmenin vakurluğu ile bana bu işte yardımcı olacak bir organizasyoncu arayışına girdim.
Nitekim Amerikalı ve Kanadalı arkadaşlarım uyardı.. 'Bu iş öyle olmaz, en yakın arkadaşların olarak sana biz düzenleyeceğiz' dediler.
Lakin ben çoktan kurabiyelerin, balonların, süslerin büyülü dünyasına girmiştim bile.
Boş derslerimde elimde ipad, Google görsellere 'baby shower' yazıp parti resimleriyle saatlerce oyalanırken buldum kendimi.
Neymiiiişşşş? Büyük konuşmamak gerekirmiiişşş...
Mekan düşün, fiyat al, tarih belirle derken.... Karar verdik, Etiler'de çocukluğumun ve gençliğimin geçtiği Harvard Cafe'nin bahçesinde, yakın arkadaşlarım vasıtasıyla tanıştığım Etel ve Betsy bana bu partiyi organize edecekti.
Biri logoyu çizecek, diğeri o logoyu kurabiyelere basacak, diğeri party için gerekli süsleri, ponponları ayarlayacaktı.
Onlar bizim parti için çalışadursun, bizim evde de hummalı bir çalışma vardı.
Minik Selin kolonyalarının üzerine logomuzu bastırıp, şişeleri silikon ile papyonlayıp hediyeliklerimizi hazırladık. Diğer yandan minik su şişelerinin Nestle etiketlerini söküp yerine parti logomuzu yapıştırdık.
Lovely Cookies'in sahibi Etel ise bize üzerinde Sarp yazan şahane kurabiyeler, cake popslar ve muffinler hazırladı. Hediyelik olarak küçük Nutella kavanozları ve içinde drajeler olan minik masa süsleri yaptı.. Bething Design'den Betsy ise şeker büfemiz için gerekli süsleri, kartonları, kartlıkları hazırlayarak şahane bir şeker büfesine imzasını attı.
Anı defteri, peçeteler herşey tamamiyle hazırlandı. İnsanlar masada boş oturmasın diye bulmaca, Sarp'ın baş harflerinden oluşan şiir yazmaca gibi oyunlar tarafımdan kartonlara basıldı. Kullanılacak kalemler bile konsepte uygun logolandı. İstinye Park'ın içindeki Balon Evi'nden teşekkür kartları alındı, herkesin adına tek tek yazıldı, katılımları için teşekkür edildi. It's a boy' balonları bir gün önceden şişirtildi.
GeBe mağzasından güzel bir elbise, hafif topuklar, ve parmaklarıma mavi-beyaz oje ile yazdırdığım SARP yazısı ve nazar boncuğu yapıştırması da tamamdı.
Tabi bir şeye bu kadar özenince ne olur?
İstanbul'da tarihe geçecek derecede şiddetli Gezi Parkı olayları patlak verdi.
O sabah bir uyandık ki.. Yollar kapanmış, insanlar yaralanmış, gaz bombaları insanların yüzüne gözüne atılmıştı.
Sabah 30 davetlime birden mesaj yolladım. İptal ediyorum dedim.
Organizasyoncum mesaj attı.. 'Ben her koşulda geliyorum, kurabiyelerini keklerini getiriyorum' dedi.
Arkadaşlarım tek tek aradı... 'Geliyoruz, sakın iptal etme' dediler.
Gerçekten de geldiler. Tam 27 kişi. Florya'dan, Bahçeşehir'den, Kemerburgaz'dan, Bostancı'dan bile geldiler.
'Ne yapalım kader, en kötü bizim mahellede oturan 4-5 kişi ile kahvaltı eder dönerim' derken ... Eş dost beni yalnız bırakmadı ve tam kadro geldiler.
Sakın hediye almayın dememe rağmen elleri kolları dolu geldiler.
4-5 saatliğine de olsa memleketteki olayları unutup sadece beni şımartmaya konsantre oldu herkes.
İyiki de öyle oldu.. Öncesinde ki hazırlık sürecimi de sayarsak, beni yaklaşan doğum korkularımdan bir az olsun alıp uzaklaştırdı bu parti.

*****
Baby Shower Volume II
Aradan 4 gün geçti, okuldan katılamayan arkadaşlarım bir parti daha düzenlemez mi?
Şahane bir pasta, oyunlar, hediyeler... Anlayacağınız bu haftam da şımardım da şımardım...
Şimdi artık oturup doğumu bekleme zamanı...
Buyrun size bir kaç resimm...
Sevgiler...
irem :)

Sarp'ın kıyafetleri mandallar ile ipe asıldı..

Muffinlerimiz Lovely Cookies by Etel

Cakepops, Lovely Cookies by Etel

Baby Nutella 

Baby kolonyalarımız

Süsleme Bething Design by Betsy

Sarp'ın anne ve babası 

Partimizin en tatlı konuğu, kokoş kız Bade

Bething Design by Betsy






Kurabiye ağacımız Lovely Cookies by Etel




Okulda devam eden Baby Shower partisi.. Pastamız Arnavutköy Muskat Pastanesi

Ve ben :) 






1 comment:

  1. Merhaba, Mutsuz ve Doyumsuz Bayanlar Adana ve çevresinde yaşayan, Reel birliktelik düşünen, Gizlilik ve Güven İçerisinde İlişki Arayan Seks'te Sınır Tanımayan ve Ne İstediğini Bilen Doyumsuz Bayanların Mesajını Bekliyorumm
    0545 352 25 52 Özele Açık ! Skype™: Dost_erkek01 Whatsapp var

    Merhaba, Evli Çiftler Eşi için Büyük ve Kalın Düşünenler.. ( Fotoğraf ispatlı ) Eşinizin Mutluluğuna Engel Olmayın 0545 352 25 52 Özele Açık! Whatsapp Var Skype™: Dost_erkek01 Not:Tek Erkeqim.. Deneyimim var.

    Merhaba, Grup seks fante*zisini gerçekleştirme düşüncesinde olan Kararlı Samimi Paylaşıma Açık Gizliliğe Önem Verenler

    * Evli Çiftlere 3.TEK ERKEĞİM!

    * Kocasının yanında bir başka tene dokunma arzusu olan

    * Tost olmayı arzulayan bayanlar

    * Karısı gözlerinin önünde başka bir tene dokunurken aldığı hazzı görmek isteyenler beyler

    * Sizi tanıyan sizin hassasiyetinizi bilen gizliliğe önem veren deneyimli güvenilir sırdaş samimi dost olarak tanışmak isteyenler

    * 0545 352 25 52 Özele Açık ! Skype™: Dost_erkek01 Whatsapp var

    ReplyDelete